Castle Siege - jest to event, polegaj膮cy na bitwie o zamek pomi臋dzy dwoma (lub nawet trzeba) sojuszami (pojedyncze gildie r贸wnie偶 mog膮 bra膰 udzia艂). Odbywa si臋 on w Valley of Loren. Jest to oddzielna mapka przeznaczona przede wszystkich do CS'a. Sama bitwa trwa 2 godziny i odbywa si臋 r贸wno co tydzie艅. Walka polega na bronieniu zamku przez jeden z sojuszy (gildii) oraz atakowanie go przez inny. Je艣li sojusz atakuj膮cy zdo艂a przebi膰 si臋 przez obron臋 i mury, rozwali statu艂y (bez czego nie da si臋 wej艣膰 do komnaty) oraz zdejmie os艂on臋 z tronu i zarejestruje swoj膮 koron臋, to sytuacja zmienia si臋 o 180%. Sojusz, kt贸ry atakowa艂, teraz broni zamku przez sojuszem, kt贸ry wcze艣niej mia艂 status obro艅cy. Alliance, kt贸re b臋dzie w posiadaniu zamku po up艂ywie 2 godzin zegarowych, wygrywa ca艂膮 bitw臋 i od tej pory staje si臋 posiadaczem zamku do nast臋pnego tygodnia, kiedy b臋dzie musia艂 stawi膰 czo艂a kolejnym (lub tym samym) przeciwnikom i obroni膰 swoj膮 w艂asno艣膰 (zamek). To tak po kr贸tce, a teraz opisz臋 wszystko dok艂adniej.
Je艣li chcemy, aby nasza gildia (sojusz) wzi臋艂a udzia艂 w CS'ie, musimy spe艂ni膰 par臋 warunk贸w:
1. Je艣li spe艂niamy wy偶ej wymienione warunki i trafili艣my na czas zapis贸w gildii, udajemy si臋 do Valley of Loren, czy to warpem czy te偶 na piechot臋 (wej艣cie jest w loren - coordy 239, 13).
2. Kierujemy si臋 w stron臋 mostu i przed nim spotykamy NPC.
3. Klikamy na "Guard NPC". Wybieramy 艣rodkow膮 zak艂adk臋 i klikamy na przycisk "Announce".
4. Jeste艣my zapisani. Teraz przysz艂a kolej na rejestracje Sign of Lord (cykl zaczyna si臋 2 dni po starcie zapis贸w).
Sojusze (gildie), kt贸re zbior膮 najwi臋ksz膮 ilo艣膰 powy偶szych przedmiot贸w, wezm膮 udzia艂 w CS'ie.
Na zbieranie i donoszenie sing'贸w mamy ca艂e trzy dni.
5. Sz贸stego dnia po rozpocz臋cia cyklu rejestracji zostaje og艂oszona lista sojuszy (gildii) bior膮cych udzia艂 w evencie.
6. Dnia si贸dmego o wyznaczonej godzinie stawiamy sie w Valley of Loren, gdzie we藕miemy udzia艂 w bitwie.
II Jak walczy膰?
Po rozpocz臋ciu eventu rozpoczyna si臋 2-godzinna walka. Aby odr贸偶ni膰 graczy swojego sojusz od wrog贸w, podczas CS'a, mo偶emy zobaczy膰 oznaczenia stron nad g艂owami postaci. Jest to bardzo przydatny element, gdy偶 cz臋sto i g臋sto mo偶emy zabi膰 "swoich". Dodam, 偶e specjalnymi skillami, kt贸re dzia艂aj膮 tylko na CS'ie da si臋 zabija膰 jedynie wrog贸w.
Wa偶nym punktem strategicznym na CS'ie jest most. Tu Cz臋sto skupia si臋 walka na pocz膮tku eventu. Warto o tym pami臋ta膰.
Kolejnym godnymi uwagi punktami s膮 bramy. Atakuj膮cy musz膮 je rozwali膰, aby wej艣膰 do zamku, gdzie znajduj膮 si臋 statuy.
D藕wignie - wa偶ny element dla obro艅c贸w. Dzi臋ki nim mo偶na otwiera膰 i zamyka膰 bramy.
Statuy - nast臋pne obiekty, na kt贸rych b臋dzie si臋 skupia艂 sojusz atakuj膮cy. Tylko po rozwaleniu wszystkich statu w zamku, mo偶na wej艣膰 do komnaty.
Schemat bram i statu:
obiekty koliste - statuy
obiekty prostok膮tne - bramy
Wej艣cie do komnaty - ostatni strategiczny punkt. Je艣li sojusz atakuj膮cy zdo艂a wej艣膰 do 艣rodka zaczyna si臋 robi膰 bardzo gor膮co. To tutaj nale偶y zarejestrowa膰 koron臋 w celu przej臋cia zamku.
Aby Dow贸dca sojuszu m贸g艂 zarejestrowa艂 koron臋, dwie osoby musz膮 wcisn膮膰 i utrzyma膰 aktywne piecz臋cie w komnacie, co spowoduje "zdj臋cie" os艂ony z piedesta艂u. Je艣li, kt贸ra艣 z os贸b zginie b膮d藕 wyjdzie poza pole w ok贸艂 piecz臋ci, os艂ona ponownie zacznie dzia艂a膰. Owe przyciski wygl膮daj膮 tak jak poni偶ej:
Po zdj臋ciu os艂ony Alliance Master powinien podej艣膰 do piedesta艂u, gdzie musi przez ok. kilkana艣cie "rejestrowa膰" koron臋. Nie mo偶e w tym czasie rusza膰 si臋 ani atakowa膰.
III Elementy dodatkowe.
1. Potion of Bless - jest to wspomagacz, bardzo przydatny podczas CS. Zwi臋ksza on dmg oraz ignoruje obron臋 bram i statu. Bez niego nie ma co liczy膰 na zniszczenie wszystkich cel贸w w ci膮gu 2 godzin. Robi si臋 go w Chaos Machine. Wk艂adaj膮c 1 Blessa do "pralki" otrzymujemy 5 spakowanych miksturek (np. je艣li w艂o偶ymy 6 Bless贸w, otrzymamy 30 spakowanych PoB).
2. Potion of Soul - drugi wa偶ny "dopalacz". Zwi臋ksza on speed'a postaci o 20 warto艣ci. Tak偶e warto si臋 w to zaopatrzy膰. Robi si臋 adekwatnie jak PoB (z tym, 偶e do pralki wrzucamy Soule, a nie Blessy).
3. Life Stone - chcesz zdoby膰 zamek? Ten rekwizyt bardzo Ci to u艂atwi. Jest to kamie艅, po kt贸rego wyrzuceniu na ziemi臋 tworzy si臋 respawn dla sojuszu atakuj膮cego. Na przyk艂ad, je艣li wrzucimy go za pierwsz膮 bram膮, to w艂a艣nie tam b臋d膮 pojawia膰 si臋 po 艣mierci osoby atakuj膮ce. Obro艅cy powinni dba膰 o jak najszybsze niszczenie tych obiekt贸w. Tak jak dwa poprzednie przedmioty, LS robi si臋 w Chaos Machine. Nale偶y w艂o偶y膰 5 Bless贸w, 5 Souli, 1 JoG'a i 1 Chaosa.
4. Spearman - tym razem co艣 dla obro艅c贸w. Jest to figurk膮, kt贸ra mo偶na zakupi膰 w sklepie za cen臋 kilku milion贸w (nie spotka艂em si臋 z mo偶liwo艣ci膮 jej zrobienia). Guild Master oraz Asystent GM'a ka偶dej gildii wchodz膮cej w sk艂ad sojuszu broni膮cego si臋, mo偶e ow膮 figurk臋 wyrzuci膰 podczas CS'a. Powstaje wtedy obro艅ca z w艂贸czni膮, sterowany przez serwer.
5. Archer - kolejny NPC wspomagaj膮cy obron臋 zamku. Tak samo jak Spearmana, mo偶na zakupi膰 go w sklepie. Kosztuje jednak troszk臋 wi臋cej. Po wyrzucienia przez GM'a lub Asystenta powstaje 艂ucznik.
6. Katapulty - w Valley of Loren stoj膮 trzy katapulty. Jedna za mostem na lewo, druga na prawo, a trzecia za murami zamku. Aby ich u偶y膰 starczy klikn膮膰 i wybra膰 miejsce, w kt贸re ma uderzy膰 pocisk. Maj膮 one spory pole ra偶enia i maj膮 na celu zwolnienie przeciwnika (pod trafieniu w niego, powoduj膮 jego upadek).
IV NPC.
1. Senior Officer (coordy 179,214) - zamkowy doradca posiadacza zamku. U niego Alliance Master mo偶e robi膰 LordMix'a, ustala膰 podatki u NPC na ca艂ym serwerze, naprawia膰 bramy oraz statuy. Astystent GM'a g艂贸wnej gildii w sojuszu tak偶e ma zezwolenie na zarz膮dzanie napraw膮 zamku.
2. Potion Vendor (coordy 90,217) - tutaj zaopatrzysz si臋 w potiony, je艣li zabraknie Ci ich podczas CS'a, a to jest nieuniknione.
3. Guardsman (coordy 86,61) - u niego odbywa si臋 zapisywanie gildii, donoszenie Sign of Lord oraz on og艂asza kto we藕mie udzia艂 w evencie.
4. Land of Trials Guard (139,101) - pilnuje on wej艣cia do Land of Trials. To u niego W艂adca zamku ustawia kto i ewentualnie za jak膮 op艂ata mo偶e wej艣膰 do LoT.
V Zarz膮dzanie zamkiem.
Je艣li uda艂o si臋 nam wygra膰 Castle Siege i posiadamy zamek, mo偶emy zarz膮dza膰 nim je艣li jeste艣my dow贸dc膮 zwyci臋skiego sojuszu. Niekt贸re opcje ma r贸wnie偶 dost臋pne Asystent GM'a g艂贸wnej gildii w sojuszu.
1. Wej艣cie do Land of Trials - aby ustali膰 zasady wej艣cia do LoT udajemy si臋 do NPC "Land of Trials Guard". Tu mo偶emy ustawi膰 czy tylko nasz sojusz ma mie膰 dost臋p do mapki czy r贸wnie偶 ca艂y serwer i je艣li tak, to pod jak膮 op艂at膮 (max. 300 000zen).
Reszta opcji zarz膮dzania zamkiem jest dost臋pna u NPC "Senior Officer"...
2. Bramy - pod pierwsz膮 zak艂adk膮 mo偶emy naprawia膰 bramy poprzez przycisk "Repair" oraz zwi臋ksza膰 maksymaln膮 ilo艣膰 wytrzyma艂o艣ci klikaj膮c na przycisk "Improve". Do tego potrzebujemy sporej ilo艣ci got贸wki oraz JoG'贸w.
3. Statuy - w drugiej zak艂adce "kryj膮 si臋" statuy. Podobnie jak bramy, mo偶emy je naprawia膰 oraz ulepsza膰. Dodatkowo mo偶na zwi臋ksza膰 % odnowy HP w polu pod statu膮.
4. Podatki - to nie ma ju偶 dost臋pu asystent. Tylko jedna osoba, w postaci Alliance Mastera mo偶e ustanawia膰 podatki na serwerze. Mo偶emy na艂o偶y膰 podatek wysoko艣ci 1% lub 2% lub 3% na przedmioty sprzedawane u NPC oraz na "prania" w Chaos Machine. Wszystkie zdobyte fundusze s膮 przechowywane u Seniora. AM mo偶e w ka偶dej chwili je pobra膰.
5. LordMix - ostatnim przywilejem posiadacza zamku jest mo偶liwo艣膰 zrobienia specjalnego "prania", z kt贸rego mo偶emy uzyska膰 najlepsze exc itemy, nawet z czterema opcjami! U偶ywa膰 LordMixa mo偶na jednak tylko raz na 24h. Aby "zakr臋ci膰 pralk膮" nale偶y do niej wrzuci膰:
oraz mie膰 przy sobie 1 000 000 000 zen (do pakowania jeweli s艂u偶y NPC "Lehap").
Filmik nagrany przez mojego GuildMastera dobrze t艂umaczy o co chodzi w evencie Castle Siege